27.10.2013 09:34


Ženské sporty v televizi strádají

Autor: Markéta Chrástková | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Sport

Bez sportovních přenosů si život nedokáže představit většina fanoušků, kteří nemůžou sledovat utkání přímo v místě dění. Nebýt televize, byli by téměř ztracení. Největší oblibě se těší veřejnoprávní Česká televize, která divákům na programu ČT Sport nabízí širokou škálu různých přenosů.

Když člověk v dnešní době zapne televizi a přepne na sportovní kanál, má velkou šanci, že uvidí fotbal nebo hokej. Samozřejmě jsou to české národní sporty a také mají největší sledovanost. Od toho se ale bohužel odvíjí problém, kam zařadit ostatní sporty, aby někdo nemohl tvrdit, že je televize opomíjí. Tyto méně atraktivní sportovní přenosy a magazíny tedy vyplňují čas, kdy zrovna není k dispozici žádný přímý přenos či důležitý záznam z fotbalu. Logicky tak tyto sporty nedostanou tolik prostoru, kolik by potřebovaly.

Kdy se tedy dostanou na řadu ženské sporty? Jen když není zajímavý sestřih z ostatních akcí, případně pokud je potřeba dohnat manko pro splnění měsíčního limitu, nebo pokud hraje ženská reprezentace. To samozřejmě pouze v případě, že se účastní mistrovství Evropy či světa. Zároveň se nesmí hrát fotbal, který je v České televizi smluvně vázán. Fanoušek sledující například zápas českých hráček na mistrovství Evropy ve volejbale tak může být nemile překvapen, když mu režisér v polovině zápasu přepne obraz do půlhodinového předzápasového studia nejvyšší české fotbalové ligy. Naštěstí tento problém vyřeší připojení k internetu, kde může většinou zbytek zápasu v klidu dosledovat, pokud ovšem takový nápad nemá více lidí a server se nepřetíží.

Samozřejmě je dnes situace mnohem lepší, než byla před pár lety. Programová koncepce se neustále vyvíjí a i preference diváků se mění. Přesto je však škoda nevyužitých šancí, které Česká televize měla. Jmenovitě například Mistrovství světa v basketbalu žen 2010 v České republice, které vstoupilo do historie českého sportu. Stříbrný úspěch našich basketbalistek šel ruku v ruce s vysokou sledovaností přenosů utkání. Většina fanoušků míčových her si od tohoto úspěchu slibovala větší propagaci a prosazení atraktivních ženských sportů v televizi. Šéfredaktor redakce sportu Otakar Černý tehdy sliboval více prostoru pro tato utkání. Jaké zklamání na diváky čekalo, když po stříbrné euforii zájem o podobné akce opět utichl.

Jedním z důvodů tohoto opomíjení je pravděpodobně problém téměř nulové propagace. Ženské sporty firmy nebudou nikdy sponzorovat tak jako ty mužské, a to především kvůli nižší sledovanosti. Pokud ale neexistuje pořádná propagace, nejsou ani diváci. Zdá se, že tímto se otázka sledovanosti a vysílání přenosů z ženského sportu dostává do začarovaného kruhu. Nejsou peníze, není zájem. Není-li zájem, proč nabízet více prostoru ve vysílání? Přitom řešení by se mohlo zdát tak jednoduché. Českému divákovi přece stačí mnohdy jen říct, co má sledovat. U televizních obrazovek sedí velmi lehce ovlivnitelné a zpracovatelné publikum. Otázkou tedy zůstává, zda sportovní televize ještě neumí pracovat s těmito diváky, nebo naopak nechce, protože jí vyhovuje přesně ta pozice, ve které se nynější fanoušci nacházejí.

Klíčová slova: ženské sporty, Česká televize, živé přenosy

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.