09.03.2013 00:11


Trend beautyboxů a proč se pro Češky nehodí

Autor: Zuzana Richtrová | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Publicistika

Po nadstandartním úspěchu slevových portálů se v České republice rozhodly prorazit i firmy nabízející další novinku dneška - beautyboxy. Své věrné zákaznice si již našly, přesto by se některé dívky a ženy měly na svoje požadavky a očekávání podívat realisticky.

Beautybox. Foto: Zuzana RichtrováBeautyboxy - další světový trend, který k nám, byť se zpožděním, dorazil. Proč se však v zahraničí tolik oblíbená služba u nás neuchytila se stejným úspěchem? Odpověď je prostá – Češky na její myšlenku nejsou stavěné. Pokud na vás dosáhla vcelku masivní mediální propagace, které se této novince dostalo, pak je vám patrně princip těchto krabiček krásy znám. Jestli ne, pak vězte, že celé jejich kouzlo tkví pouze v odvěké lidské touze po překvapení. Desetitisíce žen na celém světě každý měsíc dobrovolně odevzdávají své úspory různým firmám, které si na jejich slabosti pro krásu postavily velice úspěšný byznys. Nemají však tušení, za co konkrétně platí. Zdá se vám to v dnešní době asi docela lehkomyslné, že? Ale jak by pravil znalec ženské duše: Kosmetika bude, i kdyby na chleba nebylo.

Na českém trhu jsou momentálně tři kosmetičtí mušketýři, kteří českým parádnicím za necelých tři sta korun posílají jejich měsíční dávku krásy. A zatím i statečně bojují s útoky těch méně spokojených z nich. Jejich jména jsou Senzabox, Ladybox a Greatbox. Další sice expanzi na český trh zvažují, zatím však vše jen zpovzdálí pozorují.

Když se tedy zorientujete v konkurenci a konečně vyvolíte ten správný, objednáte ho a zaplatíte, co dál? Teď, když máte v peněžence o tři zelené podobizny Karla IV. míň, už se můžete jen těšit a čekat. Firma, které jste peníze svěřili, vám v předem určený den odešle krabičku, do které podle svého výběru zkombinuje vzorky a jedno až dvě plná balení kosmetiky pečující i dekorativní. A to je právě kámen úrazu a důvod, proč se facebookové stránky beautyboxy poskytujících firem plní rozhořčenými a zklamanými vzkazy ještě dříve, než se poštovský panáček stačí po předání balíku vrátit zpět do svého auta. Hlavní problém? Jsou dva. V krabičce jsou totiž opravdu jen výrobky, jejichž celková hodnota cenu balíčku krásy nepřevýší – problém číslo jedna. Výrobky vybírá tým složený z kosmetiček, vizážistek a kosmetických nadšenkyň a obsah je pro všechny stejný – problém číslo dva.

Vyřešení problému číslo jedna je prosté – dívky a paní, které v beautyboxu, ať už je jeho název jakýkoliv, očekávající plné balení nového make-upu od firmy Dior, doplněného o rtěnku značky Chanel a parfémovou vodu od Hugo Bosse, budou zákonitě při otevření balíčku s krémem od české značky Ryor zklamané. Tento druh zákaznic je však naštěstí s každým dalším boxem blíže vyhynutí. Problém číslo dva je závažnější a jeho odstranění nemožné. Zkuste se přesně trefit do vkusu deseti náhodně vybraným ženám. Pravděpodobně budou společně nadšené nanejvýš z jednoho z výrobků. Kosmetické týmy se však potřebují zavděčit tisícům žen minimálně pěti, obvykle však šesti až sedmi produkty. To, že není možné, aby byli všichni nadšeni, je nutné vzít jako fakt. Připusťte si, že stěžovat si na výběr krému proti vráskám proto, že ho ve dvaceti nepotřebujete, nebo na tvářenku, protože se vám právě zlomila tužka na oči a potřebujete novou, je zcestné. Tentokrát to prostě nevyšlo vám, ale toto riziko podstupují všichni a, což je důležité, zcela dobrovolně. Rada tedy zní takto: Češky musí přijmout to, že žádný beautybox jim nemůže každý měsíc nahradit cestu do drogerie.

Ukázka produktů z beautyboxů. Foto: Zuzana RichtrováHlavní myšlenka je nabídnout výrobky nové nebo hůř dostupné. Značky, které na českém trhu zatím nejsou nebo na něj vstoupily nedávno. Má upozornit na výrobky, které můžete neprávem přehlížet v regálech. Je určen milovnicím kosmetiky, které rády zkouší nové produkty, ale když chtějí zelený oční stín, nespoléhají se na šťastnou ruku týmu cizích lidí. Krabičky krásy mají hlavně dělat radost. Když každou minutu kontrolujete, jestli v dálce neuvidíte přijíždět poštovní auto, když natěšeně trháte papírový obal, do kterého je krabička zabalena, když se zatajeným dechem konečně nadzvedáte víčko boxíku jako bájná Pandora. Měli byste se cítit jako dítě, které čeká, až u vánočního stromečku zazvoní Ježíšek na zvonek. Když se vám nelíbí barva laku na nehty, podarujte sousedku, leskem na rty potěšte kamarádku. Vy si platíte pocit, který mnozí z nás zažili naposledy před mnoha lety. Pocit, který z vás zase na chvíli udělá bezstarostnou malou holčičku. A to je přece ta krása k nezaplacení, ne?

Klíčová slova: beautybox, Senzabox, Ladybox, Greatbox, kosmetika

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.