07.11.2013 22:00


Tipy jak maximálně využít veletrh JobChallenge

Autor: Kateřina Šafářová | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Studentský servis

Dát do životopisu fotografii, nebo ne? Mohou při hledání práce pomoci sociální sítě? Na jaké z nich se případně zaměřit? Jak přesvědčit personalisty na veletrhu o své jedinečnosti za pár sekund? Odpovědi nejen na tyto otázky se studenti dozvěděli na přípravné konferenci JobChallenge.

Brno – Rady, jak se nejlépe přichystat na veletrh práce, poslouchali včera odpoledne studenti a absolventi na konferenci v brněnském kině Scala. JobChallenge patří k největším pracovním veletrhům v Česku, který vznikl díky podpoře Masarykovy univerzity, Mendelovy univerzity a Vysokého učení technického. Příští středu mohou návštěvníci veletrhu ve Wannieck Gallery oslovit přes šedesát vystavovatelů, mezi kterými jsou i nadnárodní firmy. Organizátoři očekávají, že JobChallenge přiláká přes tři tisíce lidí.

Informační konference k JobChallenge v sálu kina Scaly, Foto: Kateřina Šafářová

V úvodu konference se manažer kariérového poradenství Radoslav Pittner snažil zúčastněné motivovat, aby vnímali JobChallenge jako příležitost k navázání osobních kontaktů s důležitými lidmi z firem. „Stává se, že někteří studenti přijdou na JobChallenge a nevědí téměř nic o vystavovatelích. Obchází pak stánky s otázkami, čím se daná společnost zabývá a zda by pro ně něco náhodou neměla. Pak se diví, že tím žádného personalistu neosloví," řekl Pittner. Podle něj je také velmi důležité, aby si studenti ujasnili svá očekávání od první práce a nebáli se být ve svých představách ambiciózní.

Poté konzultantka Kariérního centra Masarykovy univerzity Studenti si mají vybrat jednu firmu, kterou na veletrhu osloví, Foto: Kateřina ŠafářováPetra Horáková a její kolega sehráli scénky, ve kterých se vžili do role personalistů a hodnotili několik zaslaných životopisů. Životopis je palubním lístkem k vaší vysněné práci. Nikdo jiný se za vás nepostaví, proto si s ním dejte práci," nabádala Horáková. Měl by být graficky originální, aby nezapadl mezi desítkami dalších, ale zároveň ne infantilní. Zvýrazněte informace, u kterých chcete, aby si je přečetl personalista jako první," radila Horáková. Dále přednášející zdůrazňovali pečlivé rozvedení pracovních zkušeností a osobních dovedností, aby si pod nimi mohli personalisté představit něco konkrétního. Například pojmy komunikativní nebo kreativní jsou skutečně velmi vágní a nic mi o dané osobě neřeknou," řekla Horáková. V životopise by měla být fotografie. Nemusí tam naopak být národnost nebo datum narození. Na škodu také není uvést u pracovních zkušeností referenční osobu, na kterou se může personalista v případě zájmu obrátit.

Strategii, jak na veletrhu oslovit potenciální zaměstnavatele, představil odborník na argumentaci Martin Burgr. Když si o dané firmě něco předem zjistíte, vysíláte tím personalistovi najevo, že vás firma skutečně zajímá a zvyšujete svou šanci na úspěch," uvedl Burgr. Návštěvníkům dále doporučil, aby se v prvních deseti sekundách řeči představili, vysvětlili důvod, proč s firmou chtějí spolupracovat a uvedli o jaký typ spolupráce májí zájem (stáž, plný úvazek, apod.). Dále jsou na řadě argumenty vysvětlující, proč jsou právě oni vhodným kandidátem. Zásadní je snažit se nalézt průnik svých cílů a požadavků firmy. Někdy se na začátku může zdát, že žádný není, ale při dalším zkoumání ho možná objevíte," dodal Burgr. 

Burgr také posluchače seznámil s významem sociálních sítí a internetovými stopami, kterou za sebou každý člověk zanechává. Pokud budete aktivní v několika sítích současně, budete více vidět ve vyhledáváčích," vysvětlil Burgr. Jako pět nejdůležitějších sociálních sítí uvedl Facebook, Twitter, Google +, LinkedIn a About.me. Zdůrazňoval především význam LinkedIn, která se orientuje přímo na pracovní sféru. Obsah sociálních sítí nebo blogů může být totiž tou nejlepší vizitkou uchazeče. Více kontaktů také zvyšuje šanci na objevení většího počtu otevřených dveří.

Akce je pro studenty v mnoha ohledech přínosná. Dozvěděla jsem se mnoho důležitých informací. Zajímavé například bylo vidět, jak uvažují personalisté," uvedla jedna z návštěvnic Renata Čuhlová. 

Logo veletrhu JobChallenge, Foto: JobChallenge

Klíčová slova: veletrh, JobChallenge, práce, životopis, sociální sítě, strategie

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.