30.10.2013 19:31


Studenti: Makáme i mimo zkouškové

Autor: Kateřina Šafářová | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Studentský servis

Příchod na vysokou školu je šokem sám o sobě. Když pak ale nerozkoukaného studenta zavalí povinnosti, může pro něj být těžké všechno zvládnout. Sedm vysokoškoláků komentovalo, kolik práce mají v průběhu semestru a co jim pomáhá v její organizaci. 

Brno/Praha/Antverpy – Seminární práce, průběžné úkoly nebo prezentace vyžadující velké pracovní úsilí. V takovém duchu se nesou některé vysoké školy. O své postřehy se podělili studenti z brněnské Masarykovy univerzity (MU) a tamního Vysokého učení technického (VUT), pražské Univerzity Karlovy (UK), a také mladík z Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava (VŠB-TUO), který tento semestr studuje na belgické univerzitě KU Leuven v Antverpách.

                                                                                      

Martina Hájková, Foto: Kateřina Šafářová

 

Martina Hájková, 22 let, dvouobor Politologie + Mezinárodní vztahy,  5. semestr studia, MU

Na obou oborech po mne vyučující vyžadují opravdu hodně průběžné práce. Zrovna teď píši dvě delší seminárky a jednu kratší, měla bych vypracovat šest position paperů, zítra předvedu prezentaci, brzy budu mít také referát. Musím si dobře rozvrhnout čas, abych vše stihla, rozhodně se nenudím. Hodně termínů si pamatuji z hlavy, ale něco si  zapisuji i do mobilu, kam jsem si například uložila seznam úkolů s deadlinem na konci listopadu. 

Veronika Fadrná, Foto: Veronika Fadrná

 

 

Veronika Fadrná,  21 let, obor Dějiny evropské kultury, 5. semestr studia, UK

Na každý předmět musím vypracovat seminární práce v rozsahu pěti až deseti stran. Navíc v těch, které se zabývají výukou cizích jazyků, dostáváme každý týden domácí cvičení. Termíny odevzdání úkolů si zapisuji jak do mobilu, tak do diáře, ale úplně nejlépe se mi osvědčily poznámky na ploše počítače.

Lucie Skalická, Foto: Lucie Skalická

 

 

Lucie Skalická,  22 let, obor Všeobecné lékařství, 5. semestr studia, MU 

Musíme psát protokoly k laboratorním experimentům, které odevzdáváme až na poslední hodině, proto není tak těžké na to pamatovat. Případné poznámky si zapisuji do diáře, který nosím stále s sebou. Seminárky sice nepíši, ale učím se na testy, které jsou zhruba každých čtrnáct dní. 

Jan Pražík, Foto: Jan Pražák

 


Jan Pražák, 21 let, obor Eurospráva, 5. semestr studia, VŠB-TUO, nyní na studijním pobytu v Belgii, obor European Business Studies, KU Leuven

Na mé belgické univerzitě nemám žádné zápočty, klasifikace se skládá z docházky, aktivity v hodinách a vypracování prezentací. V některých předmětech musíme splnit povinné samostudium textů, případně vypracovat seminární práce, které píšeme průběžně kapitolu po kapitole a odevzdáváme je v hodinách. Vzhledem k tomu, že jsem svědomitý, tak rozhodně nenechávám úkoly na poslední chvíli, snažím se na nich pracovat průběžně ve svém volnu.  Termíny si vždy zapíšu do diáře i kalendáře.                                          Ivona Harčarová, Foto: Kateřina Šafářová

 

Ivona Harčarová, 20 let, obor Kulturní studia Číny, 3. semestr studia, MU

Nemám mnoho seminárek, ale spoustu času mi zabere průběžná příprava z hodiny na hodinu, tomu věnuji minimálně šedesát minut denně. Na čtení čínských textů se musíme naučit na každý týden zhruba 250 slovíček, ze kterých píšeme testy. Dále bychom si měli na mnoho hodin přečíst ukázky z knih v délce okolo padesáti stránek, ale ne vždy je to v mých silách.

 

 

Eva Jindrová, Foto: Kateřina Šafářová Eva Jindrová, 21 let, obor Materiálové inženýrství, 5. semestr studia, VUT

Na mém oboru máme mnoho praktických cvičení a na téměř všechny vypracováváme protokoly, obvykle tři až čtyři týdně. Letos musím napsat také jednu semestrální práci a vyrobit několik prezentací. S psaním protokolů nemívám problém, neboť už jen termín odevzdání (obvykle následující týden) mě nutí udělat to co nejdříve. I na prezentacích většinou pracuji s předstihem, ale na semestrálku jsem ještě ani nesáhla. Vidím to tak na poslední tři dny před zápočtovým týdnem… Při plánování je pro mě absolutně nepostradatelný diář, kam si zaznamenávám veškeré termíny odevzdání, písemek a podobně. Zároveň se do něho snažím naplánovat i dny, kdy na úkolech budu pracovat. Netvrdím, že svá předsevzetí vždycky dodržím, ale tím, že zadání vidím v diáři častěji, s prací začnu přece jen o něco dříve.

                                                                                                     

Petr Sedlák, Foto: Kateřina Šafářová

 

Petr Sedlák, 23 let, obor Zubní lékařství, 7. semestr studia, MU  

Má průběžná školní práce spočívá v převážně v učení se na závěrečné zkoušky, které jsou tak rozsáhlé, že to jinak ani nejde. Není možné se důkladně naučit stovky stránek za týden.

Klíčová slova: seminárky, úkoly, termíny odevzdání, obor, univerzita, diář

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.