20.04.2014 11:17


Slova Rom a Facebook v titulku zvyšují čtenost až o čtvrtinu

Autor: Vendula Gregorovičová | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Publicistika

Podle Pavla Novotného, šéfredaktora bulvárního online magazínu Extra.cz, dokáží do titulku narvat slovo Rom a Facebook dohromady jen opravdoví frajeři. Mně se to povedlo díky jeho další citaci z filmu, kde se Novotný vyjadřuje o čtenosti. Počkat, Pavel Novotný ve filmu? Ano, mluvím o novém českém dokumentu Víta Klusáka Dělníci bulváru, ve kterém nabízí sondu do světa českých bulvárních médií. A asistuje mu přitom právě syn známého českého baviče.

Pavla Novotného můžete milovat, nebo nenávidět. Nebo vám může být ukradený. Je to vlastně celkem jedno, protože pokud o vás nemůže napsat na internet šokující zprávu, také se o vás nezajímá.  Dokud však klikáte na jeho články o tom, jestli má kratší nohy Nosková či Kolář, nebo kolik kilo přibrala Farná, zůstává spokojený. Čtenáře označuje za debilní Čecháčky, stejně tak nehne ani brvou když vypráví o tom, jak napráskal jiným bulvárním novinářům, kdy přesně vyjde jeho otec po mrtvici poprvé na ulici. Lebedí si doma v trenýrkách na gauči, koketuje v baru s českými rádoby celebritami, vybírá na konkurzu další karikatury do svého investigativního týmu. Při všech těchto činnostech neztrácí svůj typický humor a dává nám bez obalu nahlédnout do zákulisí českých médií, doufejme jen těch bulvárních.

Když píše online reportáž o vánočním vystoupení Ivety Bartošové, nesedí v kostele, kde se koncert odehrává, ale v autě před ním. Podotýká, že nelže, protože je mu jasné, jak to uvnitř vypadá, a stát v kostele mu přijde zbytečné a namáhavé. Do klávesnice vzápětí vyťukává: „Tři oříšky pro Popelku. Lidé zpívají s Ivetou, přidávají se i všechny tři ochranky.“ Já se musím smát, je to komik.

Kromě Novotného se v dokumentu objevují i malé hvězdičky, okolo nichž se velké točí. Tou nejzářivější je bezpochyby Olga Path Štiplová. Ta se na Plese v Opeře promenáduje v puntíkované retro halence, hledá alkohol zdarma a fotí si téměř každého, koho potká, ať už je to modelka Dominika Mesarošová nebo neznámý pár na balkoně. „Není důležitý, kdo je celebrita, ale kdo je krásnej,“ komentuje svoje chování Štiplová. Na konci filmu se pak vzteká, že ji dokumentarista Klusák neustále natáčí a označuje ho za agresivního manipulátora. Paradox?

Při sledování Dělníků bulváru jsem měla na mysli jediné: tak nehodlám skončit. Vít Klusák se v jednom z rohovorů pro Českou televizi zmínil, že byl rád, když z redakce při natáčení odešel, třeba jenom na oběd. Všichni se na tam sebe usmívali a poplácávali se po zádech, ale ve skutečnosti tam panovalo velmi nepřátelské a konkurenční prostředí. Tomu věřím, protože zprávy, které vydává Extra a jemu podobné média, by pravděpodobně dokázal napsat kdokoliv se základním vzděláním.

Klíčová slova: bulvár, Dělníci bulváru, Vít Klusák, Pavel Novotný

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.