03.03.2013 20:00


Regiojet zlevňuje, do Brna ale jezdit zatím nebude

Autor: Ondřej Šulík | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Zpravodajství

Soukromý vlakový dopravce Regiojet přesedlal na konci února na nové tarify. Ti, co dojíždějí za školou do Brna, se musí spokojit se žlutými autobusy. Tak tomu ale nemusí být napořád. Jejich služby Brnu by mohli nabídnout možná již za rok.

Brno, Olomouc  Studenti se žlutými vlaky budou jezdit ještě levněji. Regiojet sám garantuje, že lidé dojíždějící za vzděláním se s nimi do své školy dostanou nejvýhodněji. Jízdenky si zájemci stále registrují přes internet nebo na označených prodejních místech větších měst. Studující z Prahy, Ostravy a Olomouce si tohoto dopravce vybírají častěji z jednoduchých důvodů – kvůli ceně, pohodlí a jiným možnostem, které konkurence nenabízí.

Lucie Říhová z Olomouce studuje vysokou školu v Praze a se „žlutým dopravcem“ je podle svých slov spokojená. „Regiojetem do Prahy jezdím vždycky. Hlavně proto, že je levnější, pohodlnější a ještě se mi líbí občerstvení v nabídce. Oproti rychlíkům od Českých drah nemám strach, že si nesednu nebo že mě někdo přepadne.“ Právě Lucie a její spolužáci ocení nové tarify. Z Ostravy do hlavního města je možno se dostat od sto jedné koruny. Z Olomouce bude jízdenka stát od sedmdesáti sedmi korun. Snažíme se být pro studenty cenově nejvýhodnější, aby s námi jezdili co nejvíce. A zaměřujeme se primárně na tuto skupinu, protože slovo ‚student‘ máme už v názvu naší nadřazené společnosti (Student Agency),“ řekl ředitel prodeje a zákaznického servisu Aleš Ondrůj.Žluté vlaky se stevardy a stevardkami v růžovém zná každý. Ale uvidíme je i v Brně?

Co ale studenti, kteří dojíždí do Brna a raději cestují po kolejích než po silnici autobusem? Podle všeho si musíme vystačit s autobusy nebo vlaky Českých drah. Podle Ondrůje je například vlakové spojení Prahy s Brnem v jednání a v plánu, ale určitě ne tento rok. Nejdříve by se tak mohlo stát až příští nebo přespříští rok. Například v roce 2014 plánuje Regiojet ve spolupráci s německými dráhami vybudovat trasu z Prahy přes Berlín až do Hamburku a přidání Brna do této nové trasy je také v jednání. Důvodem, proč Brno na železniční mapě Regiojetu není, jsou podle Ondrůje dotace Českých drah od státu na této trati. České dráhy jsou od státu dotovány až sedmdesáti procenty svých nákladů, což jsou stovky milionů korun. „Bylo by velké riziko jim na této trati konkurovat. Kdyby stát zrušil dotace a vyhlásil veřejnou soutěž, rozhodně bychom se toho nebáli,“ doplnil. Podobná situace je i na dalších železničních cestách do Brna – s dotacemi od vlády pro České dráhy je pro soukromého dopravce nevýhodné budovat tyto spoje.

Mluvčí z Ministerstva dopravy Martin Novák na otázku, zda se bude něco ohledně dotací na trase Brno – Praha měnit, odpověděl: „Zatím nebude docházet k regulaci tohoto odvětví. Určitě ne tento rok.“ Letos se tedy musíme spokojit s vlaky Českých drah nebo autobusy. Možná za rok si i my brněnští užijeme pohodlnou cestu jako Lucie, ale do té doby žluté vlaky v Brně neuvidíme.

Klíčová slova: Regiojet, vlaky, Brno

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.