04.10.2011 20:07


Elektronické informační zdroje? Téměř je nepoužíváme, shodují se studenti

Autor: Dita Ondrejková | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Studentský servis

Dokážou ulehčit práci a ušetřit čas. Jsou příhodnou a nenáročnou pomůckou pro studenty i vyučující. Elektronické informační zdroje. Jediným jejich nedostatkem je fakt, že je studenti žalostně málo využívají.

Brno Ústřední knihovna Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity se po letních prázdninách pyšní rozšířením nabídky o dva další nástroje pro vyhledávání v elektronických zdrojích. „Studenti mají k dispozici dva nové vyhledávací stroje - Discovery Service a Primo,“ odpověděla na otázku po novinkách v knihovní výbavě knihovnice Blanka Farkašová.

Otázkou ale zůstává, jak moc těchto možností sami studenti využívají. „Já osobně elektronické zdroje moc nepoužívám. Tedy loni při psaní seminárních prací do psychologie jsem je používal dost, ale od té doby jsem je vůbec nepotřeboval,“ připojil svou zkušenost student psychologie Lukáš Bartík. Podobnou zkušenost mají i další studenti. „Popravdě se do knihovny moc nedostanu. Elektronické zdroje jako takové využívám málokdy. Nejčastěji se dostanu k naskenovaným částem knih, ty při svém studiu využívám docela dost,“ odpověděla studentka genderových studií Gabriela Štirbová.

Využívání elektronických informačních zdrojů by se přitom mohlo těšit větší oblibě. Knihovna tuto pomůcku ke studiu propaguje několikrát ročně, přesto se studenti zarytě drží papírových knih či jejich naskenovaných podob.  Osvětu se knihovna snaží šířit už u prváků, kteří se na fakultě teprve rozkoukávají. „Byla jsem na přednáškách v minulém týdnu, kdy nám knihovník hezky vysvětlil, jak se k nim dostat a posléze jak s nimi zacházet,“ řekla Adéla Hájková, studentka prvního ročníku Evropských studií. „Ale ještě jsem je v praxi nevyužila,“ dodala nakonec. 

Studenti mají možnost studovat pohodlněji a často rychleji než hledáním mezi stále přibyvajícími publikacemi. Častěji se však prostě rozhodnou pro tradičnější listování knihami, což je pro ně časově náročnější.

Klíčová slova: elektronické informační zdroje, knihovna, prváci

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.