03.04.2014 19:07


Do kina na reklamy

Autor: Vendula Gregorovičová | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Publicistika

Zbožňuji reklamy. Přesněji řečeno zbožňuji originální reklamy se zajímavým příběhem, kvalitním zpracováním a překvapivou pointou. Ty nejlepší, nejprovokativnější, nejbláznivější, nejhloupější, jednoduše dechberoucí reklamy uvidíte na Noci Reklamožroutů, hlásal plakát v kině Scala. Můj plán na druhý dubnový večer byl jasný.

Včera jsem strávila téměř šest hodin v (zatím) nikým neadoptované červené sedačce kina Scala a sledovala reklamy. Vstupenka na Noc Reklamožroutů, světovou reklamní show pro reklamofily, stála v předprodeji 290, na místě 370 korun. Pro někoho možná bláznovství, utrácet za něco, co můžete vidět v televizi nebo na internetu, a co je primárně vytvořeno k tomu, aby vás donutilo utrácet. Téměř vyprodané kino mě však přesvědčilo, že takových bláznů nás je v Brně víc.

Leták k Noci reklamožroutů

Přehlídka začala přesně v sedm hodin večer a po několika kinoreklamách konečně přišly na řadu... reklamy! Schválně jsem si zapsala hned tu první (ano, psala jsem si poznámky u reklam, které se mi líbily), ačkoliv nebyla nijak extra výjimečná. Na reklamní spot byl příběh dost natažený, hlavní hrdina musel ve svém voze zachraňovat situaci kvůli klasickému omylu – vyměnil krabici s dárkem pro maminku za krabici s dárkem pro sexy přítelkyni. Přes noc díky bezpečné, a přesto rychlé, jízdě v kvalitním voze stihl předhonit i letadlo a před matčiným domem zaparkoval o několik minut dříve, než doručovatel se zásilkou. A to si ještě po cestě stihl zdřímnout v motorestu u dálnice.

Povedené reklamy mohli diváci ocenit troubením na frkačky, které hostesky rozdávaly u vchodu do sálu. Nejvíc hlučno bylo v kině po reklamách, ve kterých účinkovaly celebrity, zvířata, Rusové a Japonci. Ruské a japonské reklamy jsou dle mého názoru kapitolami samy o sobě, a zasloužily by si vlastní rozbor. Jedna z ruských reklam se točila okolo malé nemotorné holčičky, která si po sledování pořadu v televizi vysnila, že se stane gymnastkou. Babička holčičky ji v jejím snu podporovala, a i přes podrazy dalších gymnastek dívka v dospělosti vyhrála první místo ve sportovní soutěži. Prodávaným zbožím byl k mému překvapení šampon. Reklamu si můžete prohlédnout zde.

V reklamách z padesáti zemí světa si vydobylo své místo i několik českých reklam. Točily se tradičně okolo Škodovky a piva. Americké reklamy spoléhaly na epické scény, patriotismus a známé tváře. Egypské (ne příliš kvalitně natočené) spoty byly doplněny chytlavými písněmi druhořadých popových interpretů.

Promítání končilo krátce po půl jedné. Z troubení frkaček a hlasitých reklam mě sice trochu bolela hlava, ale byla jsem spokojená. Viděla jsem toho dost, možná víc než dost. Při cestě domů jsem si procházela poznámky a vzpomínala na zapsané reklamy. Ráno jsem pak za pomoci Googlu hledala ty nejzajímavější a připomínala si je. Clooney a pirátský poklad, Černá a Bílá, Mléko nade vše, Šárka – stačí kliknout.

Kdo touží vidět všechny spoty, může tak učinit na poslední české zastávce Noci Reklamožroutů devátého dubna v Olomouci. Ostatní si na další várku nových a originálních reklam budou muset počkat do příštího roku.

Klíčová slova: reklama, reklamy, Noc Reklamožroutů, Scala, kino, publicistika,

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.