08.04.2012 09:52


Anketa: Jaké zkušenosti mají brněnští studenti s brigádami v call centrech?

Autor: Zuzana Holubová | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Studentský servis

Umíte jednat s lidmi? Máte obchodního ducha? Pak jste tím pravým kandidátem pro práci v call centru. Podobná lákadla mohou studenti číst na inzertních serverech, kde brněnská call centra zveřejňují své nabídky práce. Co ale od takové brigády mohou skutečně očekávat?

Přehrát audio

Audio

Autor: Zuzana Holubová

O svých zkušenostech z call centra mluví student Michal Fašánek.

Brno Práce v call centru patří v současnosti k nejčastějším studentským brigádám. Není ovšem určená pro každého. Ať už je pracovní náplní telefonního operátora nabízení produktů nebo poskytování servisu a poradenství, člověk musí minimálně umět jednat s lidmi. Podobná brigáda vyžaduje nejen komunikační schopnosti, ale také pevné nervy. Jaké zkušenosti s prací v call centrech mají brněnští studenti?

Lucia Wenyová. Foto: Zuzana Holubová

 

 

Lucia Wenyová, 21 let, studentka psychologie, Slovensko

Moje zkušenosti s podobnými brigádami jsou úplně minimální. V žádném call centru jsem nikdy nepracovala. Ale slyšela jsem od kamarádů, že je to hrozná brigáda. Většinou tam nikdo dlouho nevydrží. Na druhou stranu by to mohla být zajímavá zkušenost. Nevím, jak dlouho bych tam zvládla pracovat, ale za zkoušku by to asi stálo.

 

 

Michal Fašánek. Foto: Zuzana Holubová

 

Michal Fašánek, 25 let, student mediálních studií, Přerov

Dělal jsem v call centru asi tři měsíce a vůbec se mi tam nelíbilo. Od té doby tomu říkám call-centrák. Nelíbil se mi ten princip. Vnucovat lidem něco, o čem vím, že se jim nevyplatí a přesvědčovat je o opaku. Navíc jsem nikdy neuměl být zákeřný, takže jsem postupně dostával čím dál horší pozice i klienty. Podobnou práci bych už nechtěl dělat a ani to ostatním nedoporučuju.

 

 

Irena Menšíková. Foto: Zuzana Holubová

 

Irena Menšíková, 20 let, studentka mediálních studií, Hranice na Moravě

Přímo v call centru jsem nikdy nepracovala, ale dělala jsem telefonní operátorku u T-Mobilu. Bohužel jsem měla strašného šéfa. Pořád mě kontroloval, co dělám na počítači, takže i když jsem měla pauzu, nemohla jsem dělat vůbec nic. Musela jsem pořád pracovat. Navíc byl hodně nepříjemný, dokonce mi srážel odměny ze mzdy. Proto jsem asi po měsíci skončila. Nicméně v jiném call centru, kde bych měla třeba obvolávat zákazníky a upozorňovat je, že jim končí smlouva, bych klidně pracovala. Ale kdybych jim měla něco nutit, tak to ne.

 

 

Magdaléna Daňková. Foto: Zuzana Holubová

 

Magdaléna Daňková, 21 let, studentka žurnalistiky, Opava

Brigádu v call centru jsem dělala ve třeťáku na střední. Pracovala jsem asi tři měsíce u O2. Nabízela jsem produkty a stávalo se mi celkem často, že na mě byli lidi dost nepříjemní. Sice jsem si docela vydělala, ale znovu bych do toho nešla. Asi nejsem správný obchodní typ.

 

 

 

Jan Husák. Foto: Zuzana Holubová

 

 

Jan Husák, 24 let, student evropských studií, Litoměřice

Brigádu v call centru jsem si vyzkoušel. Nastoupil jsem na pasivní telemarketing, takže zákazníci volali mně a já jsem jim radil. Ve výsledku jsem však musel volat i já jim, sjednávat schůzky a pak taky přímo nabízet produkty zákazníkům. Naštěstí jsem díky tomu, že umím německy, dělal čtrnáct dní telemarketing do Německa, což mi zase tolik nevadilo, protože se jednalo spíše o průzkum trhu. To byla celkem hezká brigáda a dobře jsem si vydělal.

Klíčová slova: brigáda, call centrum

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.