10.11.2011 13:04


ANKETA: Co je lepší, jít na přednášku nebo na Facebook?

Autor: Olšar Jan | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Studentský servis

Facebook je fenomén, kterému se vyhne málokdo. Mezi studenty jde o jednu z nejnavštěvovanějších stránek. Prohlížení fotek nebo on-line komunikace s přáteli je na denním pořádku. Názory, zda je vhodné na něm trávit čas i na přednáškách, se u studentů Masarykovy univerzity liší.

Brno Mnohdy se stává, že je výklad vyučujícího nudný. Posluchači pak mají možnost koukat do stropu nebo na Facebook. Někteří studenti Masarykovy univerzity brouzdají po internetu často i na přednáškách, kterých se vůbec nemusí účastnit. I když je nebaví, neodchází. Prohlížet Facebook je podle nich přijatelnější než rušit přednášejícího hovorem nebo odchodem.

 

Michael Vaněk. Foto: Jan OlšarMichael Vaněk, 20 let, Mezinárodní vztahy, Hospodářská politika

Denně strávím na Facebooku jednu až dvě hodiny. Na přednášce si ho zapnu taky, ale už ne tak často jako vloni. Když si během přednášky zapisuji do notebooku, připojím se na internet a sem tam se na něj kouknu. Ale neznamená to, že bych nedával pozor. Chatuju, jen když mám pocit, že výklad není důležitý. Samozřejmě pak o něco můžu přijít.

 

 

 

 

Jana Počtová. Foto: Jan OlšarJana Počtová, 24 let, Mediální studia a žurnalistika, Sociologie

Snažím se nenosit s sebou notebook na přednášky, protože odvádí pozornost. Ale když ho mám, samozřejmě se na Facebook dívám. Na nepovinnou přednášku jdu s tím, že brouzdat na internetu nebudu. Ale někdy je lákavější a nejde udržet pozornost u výkladu. Rozhodně je však lepší chatovat na Facebooku, než se bavit nahlas se sousedem.

 

 

 

 

Luboš Brabenec. Foto: Jan OlšarLuboš Brabenec, 22 let, Psychologie, Sociologie

Facebook pro mě slouží jako adresář nebo oznamovatel akcí. Když jdu na přednášku, poslouchám vyučujícího. Pokud by mě nebavila, nechodil bych tam. Jsou-li přednášky nepovinné a studenty nebaví, neměli by na ně chodit. Trávit je na Facebooku mi přijde hloupé. Ale je to každého věc, nezakazoval bych to.

 

 

 

 

Simona Legerská. Foto: Jan OlšarSimona Legerská, 20 let, Mezinárodní vztahy, Hospodářská politika

Pokud je přednáška příliš nudná, zapnu si ho. Jinak se snažím Facebook v hodinách nepoužívat. Navíc odcházet z přednášky je rušivé, a když třeba sedím v první řadě, nehodí se to. Na ekonomce je snadnější poznat, které pasáže výkladu jsou nudné. Při nich jsem na internetu. Je to menší zlo, než aby si studenti povídali. Není to sice uctivé k přednášejícím, ale oni neví, co dělám. Spíš mi vadí, že to vidí studenti za mnou.

 

 

 

Zdeňka Dvořáková. Foto: Jan OlšarZdeňka Dvořáková, 19 let, Anglický jazyk a literatura

Na přednášky chodím poslouchat, Facebook nepřipadá v úvahu. Jestli na něm však studenti jsou i v hodinách, je jejich věc. Není to slušné, ale rozhodně proti nim nebudu zbrojit. Ruší to samozřejmě míň, než kdyby mluvili.

 

 

 

 

Stanislav Makeš. Foto: Jan OlšarStanislav Makeš, 20 let, Sociologie, Sociální antropologie

Většinou si dělám poznámky na papír a na přednášky nezapínám notebook. Chápu ostatní studenty, kteří například nerozumí výkladu a surfují po internetu. Je to neslušné, ale dneska už asi normální.

 

 

 

 

 

Soňa Baranová. Foto: Jan OlšarSoňa Baranová, 20 let, Mediální studia a žurnalistika, Environmentální studia

Na Facebooku strávím alespoň tři hodiny denně, samozřejmě i na přednáškách. Kdybych u něj seděla doma, měla bych špatné svědomí. Na přednášky chodím proto, abych měla dobrý pocit, že něco ve škole dělám. Snažím se jít poslouchat, ale ne vždy to jde. Přijde mi však neslušné z přednášky odcházet. Nechci přednášejícímu navodit špatný pocit mým odchodem. Ten ruší více než surfování na internetu.

Klíčová slova: anketa, Facebook, studenti, přednášky

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.