05.04.2014 23:21


Aktuálně: Na Masarykově okruhu letos poprvé zahřměly motory

Autor: Bureš Michal | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Sport

Dramatická předjíždění, souboje kolo na kolo i občasné výlety mimo trať. To vše dnes mohli spatřit návštěvníci úvodní soutěže letošní sezony na brněnském automotodromu. Amatérského vytrvalostního závodu na osm hodin nesoucího název Le Brno se zúčastnilo 16 týmů z Česka i zahraničí. Návštěvnost diváků ale byla i přes vstup zdarma a jedinečnou možnost volného pohybu v závodních boxech velmi malá.

Brno – Dnešní osmihodinový závod Le Brno, u něhož podobnost v názvu s legendární vytrvalostní soutěží ve francouzském Le Mans není náhodná, odstartoval motoristickou sezonu na brněnském okruhu. Závodnické klání uspořádal brněnský automobilový klub Auto Rallye Cross a jde o první ze čtyř amatérských závodů plánovaných v tomto roce představiteli klubu. Zároveň se jednalo o jubilejní čtyřicátý závod pořádaný touto organizací. Závodní týmy rozdělené do několika divizí o minimálně dvou jezdcích byly hodnoceny podle počtu ujetých kol za osm hodin. Nízká však nebyla jen návštěvnost diváků, ale i účast samotných týmů, kterých místo obvyklých 22 dorazilo jen 16. Vítěz a současně i jediný soutěžící tak v některých výkonostních skupinách nebyl výjimkou.  

 Závodu předcházela půlhodinová rozprava mezi jezdci, mechaniky a vedením soutěže pořádaná v zasedací místnosti hlavní budovy Masarykova okruhu. Foto: Michal Bureš

Závodu předcházela půlhodinová rozprava mezi jezdci, mechaniky a vedením soutěže pořádaná v zasedací místnosti hlavní budovy Masarykova okruhu. „V 8:15 bude otevřen nájezd na startovní rošt. Dnešního závodu se zúčastní 16 posádek. Nájezd na rošt se uzavře o půl deváté, v devět hodin se odstartuje samotný závod. Pojedou se dvě rozjezdová kola, první z nich slouží pro kontrolu funkce časomíry ve voze, druhé kolo je už kolo startovní. V něm probíhá letmý start,“ vysvětlil harmonogram začátku závodu jeho ředitel Petr Verner, který poradu vedl společně s hlavním sportovním komisařem Jiřím Klapkou.

Před vyjetím vozů na trať mohli diváci prohlížet vystavené stroje v prostorách boxů. Foto: Michal Bureš

Před vyjetím vozů na trať si mohli diváci prohlížet vystavené stroje v prostorách boxů. Ještě více než rychlé automobily ale poutaly pozornost návštěvníků hostesky. „Od rána od sedmi hodin chystáme snídaně, fotíme se v servisních boxech u aut a při startu zapózujeme u seřazených vozů. Poté se opět budeme věnovat přípravě občerstvení,“ popsala náplň své práce hosteska Nikola Musálková.

Několik minut před devátou hodinou dostali všichni diváci i mechanici pokyn k opuštění prostoru tratě. Foto: Michal Bureš

Několik minut před devátou hodinou dostali všichni diváci i mechanici pokyn k opuštění prostoru tratě. Všem se tak naskytl pohled na seřazené automobily, které ale i teď mohli diváci sledovat z neobvyklé blízkosti. V boxové uličce oddělené od prostoru startu jen nízkou zídkou se měli možnost s opatrností pohybovat i nadále.  

Po odstartování závodu se pohyb v prostoru boxů utišil. Členové týmu závodníka Roberta Šenkýře ale měli stále napilno. Foto: Michal Bureš

Po odstartování závodu se pohyb v prostoru boxů utišil. Členové týmu závodníka Roberta Šenkýře ale měli stále napilno. A to i přesto, že se závodu vůbec neúčastnili. „Připravujeme zde již dopředu auta pro zítřejší Funway Tuning Show. Zájemcům budeme nabízet možnost svést se v tomto závodním speciálu,“ řekl jeden z mechaniků pracujících právě na voze BMW M3 GTR.

Brzy po startu objevily typické drobné komplikace. Foto: Michal Bureš

Brzy po startu se objevily typické drobné komplikace. „Máme závadu na voze. Prasklo nám táhlo řazení a je nutné to rychle opravit. V týmu ale převládá spokojenost, počasí je nejlepší, jaké může být. Je dobrá vlhkost vzduchu, chladněji, takže se nepřehřívají motory, a navíc nesvítí slunce do očí,“ okomentoval situaci jezdec Jakub Kovář, jehož Škoda 130 RS se ocitla v péči mechaniků po necelé hodině jízdy.

Větší problémy ale měl tým Marat Engineering, když jeden z jejich závodníků s vozem Lotus Exige vylétl z tratě a automobil poškodil tak, že tým musel ze soutěže odstoupit. Foto: Michal Bureš

Větší problémy měl tým Marat Engineering, když jeden z jejich závodníků s vozem Lotus Exige vylétl z tratě a automobil poškodil tak, že tým musel ze soutěže odstoupit.

Ostatní závodníci mezitím tvrdě bojovali o první místo. Ačkoli byly některé momenty velice dramatické, k vážnějším haváriím už nedošlo. Foto: Michal Bureš

Ostatní závodníci mezitím tvrdě bojovali o první místo. Ačkoli byly některé momenty velice dramatické, k vážnějším haváriím už nedošlo.

Nedostatek návštěvníků pocítili především provozovatelé občerstvení. Foto: Michal Bureš

Nedostatek návštěvníků pocítili především provozovatelé občerstvení. „Lidí zde dnes nepřichází tolik, kolik jsme očekávali. Může za to celkově nižší počet návštěvníků na závodě. Čekáme, že při zítřejší akci Funway Tuning Show bude hostů více,“ uvedla zaměstnankyně restaurace Paddock Aneta Moravcová.

Během odpoledne se divákům mohla naskytnout podívaná na atraktivní a zdánlivě nekonečný souboj mezi dvojicí velice silných vozů, kterými byly Porsche 949 náležející týmu TRT a BMW M3 GTR, se kterým jezdili závodníci z Nutrend Racing. Foto. Michal Bureš

Během odpoledne se divákům mohla naskytnout podívaná na atraktivní a zdánlivě nekonečný souboj mezi dvojicí silných vozů, kterými byly Porsche 949 náležející týmu TRT a BMW M3 GTR, v němž jezdili závodníci z Nutrend Racing.

Po šesté hodině večer organizátoři vyhlásili výsledky závodu a na stupních vítězů stanuly nejúspěšnější týmy, které tvořilo někdy i pět střídajících se jezdců. Foto: Michal Bureš

Po šesté hodině večer organizátoři vyhlásili výsledky závodu a na stupních vítězů stanuly nejúspěšnější týmy, které tvořilo někdy i pět střídajících se jezdců. Při předávání cen pro vítěze v jednotlivých divizích tak občas bylo na stupíncích poněkud těsno.   

Klíčová slova: závod, automobily, Masarykův okruh

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.